נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקה על עסק בלי לצאת מהבית: כך תעשו זאת נכון

מכשיר סלולרי

חברות מנוסות שמחפשות ספקים לעבודה משותפת, יודעות שעליהן לדאוג לבדיקה מקיפה של העסק שאיתו הן יעבדו, מתוך מטרה לוודא עמידה בהתחייבויות.

במקביל, בודקים גם הספקים והלקוחות את העסק שעמו הם צפויים לעבוד, כדי למנוע מצבים של אי עמידה בתשלומים או שותפות מול גורמים שנמצאים בהליכי פשיטת רגל.

אז כיצד מבצעים בדיקה על עסק בלי לצאת מהבית? כך תעשו זאת בקלות:

 

תחנת הבדיקה הראשונה: חיפוש בגוגל

אי קבלת תשלום בגין ביצוע עבודה עשויה לקלוע את בעל העסק לקשיים בתזרים ולהפחית משמעותית את הסיכויים לגבות את הסכום ככל שחולף הזמן. לשם כך, נוהגים רבים לבצע בדיקה מראש על העסק שמולו הם צפויים לעבוד, כאשר תחנת הבדיקה הראשונה היא האינטרנט. בגוגל, בית העסק יעלה בוודאי תוצאות רבות שנוגעות אליו וביניהן גם מידע על הליכים משפטיים או ממשלתיים, אם קיימים. בנוסף, האגף המשפטי במשרד האוצר מחויב להוציא הודעה לציבור על כל חברה או אדם פרטי שמתקבלים להליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) ולכן רצוי לבצע חיפוש מקיף גם על שמו של בעל העסק.

 

בדיקת חשבונות ברשתות החברתיות

אם ממצאי הבדיקה הבסיסית בגוגל אינם מעלים חשדות, מומלץ לבדוק גם את פרופיל העסק או האדם שמאחוריו דרך הרשתות החברתיות. לרוב תתקבל תמונה מדויקת יותר של הפעילות הקיימת, כאשר פעילים ברשתות החברתיות יזכו למעורבות מוגברת מצד הקהל, שעשויה ללמד על ההתנהלות בפועל. מיותר לציין שבכל בדיקה על עסק בלי לצאת מהבית, חשוב להתמקד גם בתגובות ובמעורבות רשת שעשויות להדליק נורה אדומה: למשל ביקורת עגומה במיוחד על אי עמידת העסק בהתחייבויותיו, או כשלים במתן השירות ואיכות המוצר.

 

בדיקה בעת פעילות משותפת

סוגיה נוספת מתייחסת לדרך לבצע בדיקה על עסק בלי לצאת מהבית במהלך העבודה המשותפת. לעולם יהיו קיימים סימנים מקדימים לכך שקיימת בעיה עתידית בגביית חובות, או קשיים בתזרים המזומנים של העסק, שעשויים להשפיע משמעותית על הלקוח או בית העסק שעובד עמו.

 

נורות אזהרה חשובות

שינויים בדפוסי ההזמנות והאספקה, במיקום בית העסק, במערך העובדים ובמיצובה של החברה (אם החברה נמכרת לדוגמה), עשויים להצביע על בעיה עמוקה. כלקוחות וכבעלי עסק שמעוניינים ליצור קשר עם החברה, חשוב מאוד לבדוק את הדברים הללו ולוודא שהגורם שמציע לכם שירות הינו יציב וברור בדרכי פעולתו. כמו כן, אם קיים לקוח גדול של החברה שידוע לכם עליו, שהגיש לאחרונה בקשה לחדלות פירעון עשויה לעורר חשד בנוגע להמשך פעילותו השוטפת של בית העסק.

 

האם העסק עומד לפשוט רגל?

עסק שנקלע למשבר כלכלי נתון לתקופה מורכבת ומאתגרת ברמת המענה שהוא מסוגל לספק לעסקים וללקוחות שלו ונתקל בקשיים לצפות את המשך פעילותו התקינה ולשלוט בה. במצבים אלה, חשוב שיעמוד לצד העסק עורך דין פשיטת רגל ממולח, שיהיה בעל יכולת ללוות את העסק ולספק לו את דרכי ההתקשרות המתאימות, בעיקר לאור בדיקות ותחקירים שבוצעו לגביו כעת ויבוצעו בעתיד.

 

מנוע חיפוש
מנוע חיפוש
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מסך של מחשב
כיצד להקים אתר אינטרנט דרך wix?

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים אשר מאפשרת גם לאנשים שאינם מגיעים מרקע טכנולוגי לבנות אתרי אינטרנט מודרניים, מעוצבים היטב,

קוביות seo
כתיבת מאמרים לקידום אתרים

רבים ממומחי קידום האתרים מסכימים על כך שכתיבת מאמרים למטרות קידום אתרים יעילה ולעיתים אף צעד הכרחי בקידום אתר